معرفي فناوري هاي روز دنيا
به سايت ما خوش آمديد

هنگامي كه يك محصول توليد مي گردد بطور معمول و پيش فرض ۵سال طول مي كشد تا نسخه هاي مختلف آن عرضه و خطاهاي نرم افزاري و امنيتي آن برطرف گردد. حال محصولي كه از فاز پشتيباني خارج مي گردد كه يك دوره ۵ساله را سپري كرده به معني اين است كه ديگر آپديت هايي براي آن محصول عرضه نخواهد شد و مجوزهاي استفاده از آن باطل مي گردد.

پايان پشتيباني به معناي آن است كه هيچ راه حلي براي اصلاح و يا مجوز قانوني براي استفاده از آن وجود نخواهد داشت و ممكن است در صورت استفاده به مرور زمان با مشكلات امنيتي جدي غيرقابل جبران ناپذير روبرو شد ، كه اكنون ميتوان اين مشكلات را در ويندوز XP مشاهده نمود.

 تا ۱۳ ژانويه محصولات عمده مايكروسافت از جمله نسخه هاي ويندوز ۷(Home-Enterprise- Ultimate-Professional) پشتيباني رايگان خود را از دست خواهند داد. اما حمايت امنيتي و ارائه آپديت هاي ويندوز۷ تا ۱۴ژانويه ۲۰۲۰ ادامه داشته و براي كساني كه از سرويس پك۱ استفاده مي كنند محدوديتي وجود نخواهد داشت اين در حالي است كه نسخه دوم سرويس پك ويندوز۷ كه از ۱۳ژانويه۲۰۱۵در دسترس خواهد بود در ژانويه ۲۰۲۰ نيز پشتيباني مايكروسافت را از دست خواهد داد.

 برخي از ناظران صنعت معتقدند كه مايكروسافت با پشتيباني از ويندوز ۷ نسبت به XP دير اقدام كرده اند زيرا ويندوز۷ نيز دوره ۵ ساله خود را سپري كرده است.اكنون كه محبوبيت زياد ويندوز۷ در بين كاربران ويندوزي مشاهده گرديده اما هيچ مقام رسمي از مايكروسافت براي توضيح اين فرآيند سخني درز نكردند.

 پشتيباني از تمام نسخه هاي ويندوزسرور۲۰۰۸،و R2  و تمامي نسخه هاي ويندوز در ۱۳ ژانويه به پايان مي رسد.پايان كامل پشتيباني از ويندوز سرور ۲۰۰۳ نزديك است. سال آينده در ۱۴ جولاي، دوره پشتيباني گسترده مايكروسافت براي اين محصول به طور كامل قطع گرديده كه به معني وجود مشكلات امنيتي در استفاده از آن است. مقامات مايكروسافت در صددند كاربران و مشتريان ويندوز سرور۲۰۰۳ را تشويق به استفاده از ويندوزسرور۲۰۱۳ و R2 كنند.

 نظرات و عقايد متفاوتي وجود دارد كه همچنين برخي بر اين باورند كه پشتيباني از آفيس ۲۰۱۰ با سرويس پك ۱ در ۱۴ اكتبر به پايان مي رسد ، همچنين پشتيباني براي شيرپوينت ۲۰۱۰ با SP1 نيز شايع گرديده است.همچنين پايان پشتيباني از برنامه هاي عرضه شده در سال ۲۰۱۰  با سرويس پك ۳ نيز وجود دارد.

همچنين ويندوز موبايل ۷٫۸ تا ۱۴ سپتامبر امسال به كار خود خاتمه مي دهد.

اين ها براي اولين بار توسط مايكروسافت اعلام گرديده و در انتظار پايان پشتيباني از ويندوز۷،آفيس۲۰۱۰،ويندوزسرور۲۰۰۳ و… وجود دارد.




نوع مطلب :

يکشنبه بیست و دوم 4 1393 14:54


درباره وبلاگ
در این وبلاگ آخرین اخبار مربوط به حوزه فناوری اطلاعات قرار خواهد گرفت.
پيوندهاي وبلاگ
صفحات جانبي
آمار وبلاگ
  • تعداد بازديد : 774305
  • تعداد نوشته ها : 1012
  • تعداد نظرات : 7
فرم تماس
نام و نام خانوادگي
آدرس ايميل
امکانات ديگر
کليه حقوق اين وبلاگ براي معرفي فناوري هاي روز دنيا محفوظ است
X