معرفي فناوري هاي روز دنيا
به سايت ما خوش آمديد

گوگل اعلام كرده كه سرويس Orkut را 30 سپتامبر 2014 ميلادي مصادف با 8 مهرماه سال جاري متوقف خواهد كرد. اين خبر چندان تعجب آور نبود، چراكه گوگل در سال‌هاي اخير توجه چنداني به سرويس خود نداشت و تمامي تمركز خود را روي سرويس‌هايي چون گوگل‌پلاس و يوتيوب متمركز كرده بود تا اين سرويس‌ها را به بهترين نحو ممكن توسعه دهد.

سرويس Orkut‌ در سال 2004 راه‌اندازي شد كه علي‌رغم عدم موفقيت در جذب كاربران در كشور ايالات متحده، موفق به جذب كاربراني از ساير نقاط جهان شد. براي مثال مي‌توان به موفقيت اين سرويس در كشورهايي چون برزيل و هندوستان اشاره كرد كه حتي پس از رونق گرفتن ظهور فيس‌بوك باز هم در اين كشورها به شدت محبوب باقي ماند. در كشور ما نيز اوركات با استقبال خوبي مواجه شد. گوگل بروزرساني اين سرويس را از سال 2012 متوقف كرد و از اين‌رو وبلاگ رسمي اين سرويس از سال 2012 تاكنون بروز نشده تا اينكه آخرين خبر ديروز من‌باب توقف سرويس‌دهي آن روز خروجي قرار گرفت.

گوگل سعي دارد تا از اين فرصت نيز براي افزايش كاربران سرويس گوگل‌پلاس خود استفاده كند، چراكه براساس پيشنهاد گوگل، كاربران قادرند تا تمامي تصاوير، پست‌هاي خود را از طريق Google Takeout و تا سپتامبر 2016 ميلادي به گوگل‌پلاس منتقل كنند. همچنين گوگل ابزار Orkut Archive را به محض توقف فعاليت اين سرويس ارائه خواهد كرد.

گوگل بار ديگر يكي از سرويس‌هاي خود را متوقف مي‌كند. به‌نظر شما در صورت توقف يك سرويس ديگر در آينده، نوبت به كداميك از محصولات غول جستجو خواهد رسيد؟




نوع مطلب :

سه شنبه دهم 4 1393 12:22


درباره وبلاگ
در این وبلاگ آخرین اخبار مربوط به حوزه فناوری اطلاعات قرار خواهد گرفت.
پيوندهاي وبلاگ
صفحات جانبي
آمار وبلاگ
  • تعداد بازديد : 772031
  • تعداد نوشته ها : 1012
  • تعداد نظرات : 7
فرم تماس
نام و نام خانوادگي
آدرس ايميل
امکانات ديگر
کليه حقوق اين وبلاگ براي معرفي فناوري هاي روز دنيا محفوظ است
X