معرفي فناوري هاي روز دنيا
به سايت ما خوش آمديد

گفته مي‌شود ويندوز ۹‌ در سه نسخه‌ي متفاوتِ دسكتاپ، تبلت و موبايل عرضه خواهد شد و هر نسخه براساس سخت‌افزاري كه كاربر در حال استفاده از آن است تغيير چهره مي‌دهد تا بهترين تجربه ممكن را در اختيار كاربر قرار دهد.

براساس گزارش ZDNet، اگر ويندوز ۹ را بر روي كامپيوتر روميزي يا لپ‌تاپ نصب كنيد، سيستم بصورت خودكار به محيط دسكتاپ بوت‌ مي‌شود تا كاربر بتواند كنترل سيستم را از طريق ماوس و كي‌برد انجام دهد. همان محيطي كه كاربران سنتي ويندوز با آن آشنا هستند و آن را دوست دارند.

كاشي‌هاي زنده و رابط كاربري مدرن ويندوز نيز احتمالا براي تبلت‌ها و ماشين‌هاي لمسي مثل لپ‌تاپ‌هاي هيبريدي فعال خواهد شد. البته بدون شك همچنان هر دو رابط كاربري دسكتاپ و مترو در ويندوز ۹ نيز وجود خواهند داشت و كاربران قادر خواهند بود تا هر كدام را كه مايل هستند انتخاب كرده و بين آن‌ها سوئيچ كنند. اين امكان نيز وجود دارد كه مثلا اگر صفحه كليد را به كامپيوتر مجهز به ويندوز ۹ متصل كنيد بصورت خودكار به صفحه دسكتاپ منتقل شويد.

همچنين گفته مي‌شود كه مايكروسافت رابط كاربري دسكتاپ را به شكلي تغيير داده است تا وقتي در يك تبلت ۸ و ۹ اينچي قرار مي‌گيرد تغيير چهره دهد و امكان استفاده از آن در اين ابزارها توسط صفحه‌لمسي ميسر شود.

علاوه بر اين انتظار مي‌رود در ويندوز ۹، دو سيستم‌عامل ويندوز فون و ويندوز RT نيز يكي شده و به يك سيستم‌عامل واحد تبديل شوند. مايكروسافت در حال كار بر روي Office Touch است تا در ويندوز ۹ امكان استفاده از نسخه‌اي از آفيس كه كاملا با صفحه‌هاي لمسي سازگار شده، ميسر شود. به اين ترتيب استفاده از آفيس در تبلت‌ها و ابزارهاي مجهز به صفحه لمسي نيز ساده‌تر خواهد شد.

فون‌آرنا گزارش كرده كه ويندوز ۹ در آپريل سال ۲۰۱۵ عرضه عمومي خواهد شد.




نوع مطلب :

سه شنبه دهم 4 1393 12:22


درباره وبلاگ
در این وبلاگ آخرین اخبار مربوط به حوزه فناوری اطلاعات قرار خواهد گرفت.
پيوندهاي وبلاگ
صفحات جانبي
آمار وبلاگ
  • تعداد بازديد : 771924
  • تعداد نوشته ها : 1012
  • تعداد نظرات : 7
فرم تماس
نام و نام خانوادگي
آدرس ايميل
امکانات ديگر
کليه حقوق اين وبلاگ براي معرفي فناوري هاي روز دنيا محفوظ است
X