معرفي فناوري هاي روز دنيا
به سايت ما خوش آمديد

پيش از اين گفتيم اندرويد در بازار تلفن هاي هوشمند به سلطه هر چه بيشتر خود بر دنياي اسمارت فون ادامه داده و سهم اين سيستم عامل از بازار فصل سوم ۲۰۱۳ بيش از ۸۰ درصدبوده است.

 

اما حالا به نظر مي رسد كه اين سيستم عامل موفق شده يك عنوان ديگر اپل را از آن خود كند: بيشترين درآمد كسب شده از فروش تبلت در يك فصل.

 

كتي هابرتي، تحليلگر موسسه مورگان استنلي  بر پايه اعداد و ارقام ماه اكتبر موسسه IDCتخمين مي زند تبلت هاي اندرويدي نسبت به آيپدها درآمد بيشتري كسب كردند. گزارش IDC نشان دهنده رشد كم سالانه آيپدها و از دست دادن بخش بزرگي از سهم جهاني بازار تبلت توسط آنها است.

 

وي در يادداشتي خطاب به مشتريان موسسه مي نويسد:

 

براي اولين بار، ابزارهاي اندرويدي از نظر ميزان درآمد كسب شده از بازار، iOS را پشت سر گذاردند. سهم درآمد اندرويد در سه ماهه سوم ۲۰۱۳ به ۴۶.۲ درصد رسيده و براي اولين بار از آيپدها عبور كرده است. سهم درآمد آيپد از بازار در اين بازه زماني ۴۵.۶ درصد بوده است.

 

تعداد دستگاه هاي اندرويدي هم از ۵۸.۵ درصد سال گذشته، به ۶۶.۷ درصد رسيده كه بخش بزرگي از آن متعلق به سامسونگ و لنوو بوده است. اين در حالي است كه سهم آيپد از تعداد دستگاه ها، از ۴۰.۲ درصد سال گذشته، به ۲۹.۷ درصد رسيده.

البته علي رغم پيروزي بزرگ اندرويد، پيش بيني مي شود در فصل تعطيلات پايان سال، به لطف حضور آيپد اير و آيپد ميني رتينا در بازار، اپل شاهد فروش خارق العاده اي در بازار باشد. 

 

هرچند در اين ميان علاوه بر گسترش دائمي خطوط توليد تبلتهاي اندرويدي به صرفه و توانمند، داستان ديگري كه ممكن است مانع يك جهش اپلي شود، مشكلات موجود در تامين قطعات محصولات تازه  اين شركت است.




نوع مطلب :

يکشنبه بیست و ششم 8 1392 14:9


درباره وبلاگ
در این وبلاگ آخرین اخبار مربوط به حوزه فناوری اطلاعات قرار خواهد گرفت.
پيوندهاي وبلاگ
صفحات جانبي
آمار وبلاگ
  • تعداد بازديد : 773026
  • تعداد نوشته ها : 1012
  • تعداد نظرات : 7
فرم تماس
نام و نام خانوادگي
آدرس ايميل
امکانات ديگر
کليه حقوق اين وبلاگ براي معرفي فناوري هاي روز دنيا محفوظ است
X