معرفي فناوري هاي روز دنيا
به سايت ما خوش آمديد

اين بار مي خواهيم در مورد ربات پرنده كوچكي صحبت كنيم كه قادر است راهنماي شما شده و هر جا كه راه خود را گم كرديد به سراغ تان بيايد و مسير را به شما نشان دهد.

 

اين پهپاد كوچك (البته اگر بتوانيم آن را در رده پهپادها قرار دهيم) توسط مهندسين ام آي تي ساخته شده و اسكاي كال (SkyCall) لقب گرفته. اين ربات پرنده به همراه اپليكيشني كه براي اش تهيه شده، نقش راهنماي تور را بازي خواهد كرد.

 

اپليكيشن به شما امكان مي دهد تا اسكاي كال را صدا بزنيد و مسير مورد نظر خود را از او بپرسيد. اسكاي كال جاي شما را به كمك جي پي اس تلفنتان پيدا كرده و به سراغ تان مي آيد.

 

بعد از اين كه مقصد خود را در اپليكيشن تايپ كرديد، اسكاي كال راه را به شما نشان مي دهد. نكته جالب اين جا است كه اين پرنده كوچك مرتباً فاصله خود را با شما چك مي كند تا شما از او جا نمانيد.

 

مهندسين سازنده اين ربات پرنده به اين نكته اشاره مي كنند كه «استفاده از گوگل مپس همه توجه شما را به نمايشگر تلفن جلب كرده و از ديدن محيط اطراف محروم تان مي كند.» ظاهراً مهندسين ام آي تي در نظر دارند از تكنولوژي هاي موجود بهترين بهره را برده و آن ها را در قالب يك تجربه كاربري جديد در اختيار افراد قرار بدهند.

 

در حال حاضر تنها يك نمونه از اين ربات هاي پرنده موجود است كه آن هم در محوطه دانشگاه ام آي تي افراد را راهنمايي مي كند. مهندسين در تلاش براي كسب مجوزهاي لازم هستند تا شايد بتوانند از اسكاي كال به طور گسترده به عنوان راهنماي شهر بوستون بهره ببرند.




نوع مطلب :

دوشنبه یازدهم 9 1392 15:6


درباره وبلاگ
در این وبلاگ آخرین اخبار مربوط به حوزه فناوری اطلاعات قرار خواهد گرفت.
پيوندهاي وبلاگ
صفحات جانبي
آمار وبلاگ
  • تعداد بازديد : 772975
  • تعداد نوشته ها : 1012
  • تعداد نظرات : 7
فرم تماس
نام و نام خانوادگي
آدرس ايميل
امکانات ديگر
کليه حقوق اين وبلاگ براي معرفي فناوري هاي روز دنيا محفوظ است
X