معرفي فناوري هاي روز دنيا
به سايت ما خوش آمديد

بر اساس آخرين آمارهاي منتشر شده توسط موسسه گارتنر، شركت چيني لنوو، هم اكنون پس از اپل و سامسونگ كه بيشترين حجم توليد و عرضه تلفن هاي هوشمند را در سطح دنيا دارند، در جايگاه سوم است.

 

اين توليد كننده چيني كه از سال ۲۰۱۲ با هدف توليد تلفن هاي هوشمند براي بازار خارجي آغاز به كار كرد، در ميان بزرگان اين صنعت رتبه سوم را از چنگ LG در آورده و سوم شده. شركت لنوو همچنين در ابتداي سال جاري توانسته بود جايگاه HP را در ميان بزرگترين توليد كنندگان كامپيوترهاي PC به خود اختصاص دهد .

 

لنوو در ابتداي سال با عرضه K900 ، فروش خود را ۸۴٫۵ درصد افزايش داد و تا انتهاي سپتامبر و فقط ظرف سه ماه موفق به فروش ۱۲٫۹ ميليون K900 شد و با اين موفقيت توانست سهم ۴٫۱ درصدي اش از بازار تلفن هاي هوشمند در سال گذشته را يك درصد ارتقا داده و به ۵٫۱ درصد برساند.

دو هفته پيش لنوو اعلام كرد سودش در سه ماهه سوم امسال از ۲۱۹٫۷ ميليون دلار فراتر رفته. اين به معني افزايش ۳۶ درصدي سود اين شركت در مقايسه با بازه زماني مشابه در سال گذشته بود. آنشول گوپتا، تحليلگر موسس گارتنر معتقد است كه اين سير صعودي تا اواخر سال آينده ميلادي ادامه خواهد داشت.

 

لنوو در چين نيز با در اختيار داشتن ۱۳ درصد بازار تلفن هاي هوشمند در تعقيب سامسونگي است كه ۲۱ درصد اين بازار پرسود را در اختيار دارد.

 

گزارش موسس گارتنر همچنين نشان مي دهد سامسونگ توانسته در سه ماهه سوم سال با فروش ۸۰٫۴ ميليون تلفن هوشمند، سهمش از بازار جهاني را به ۳۲٫۱ درصد برساند. در حالي كه در همين مدت اپل با فروش ۳۰٫۳ ميليون آيفون، بيش از ۲ درصد از سهم ۱۴٫۳ درصدي بازار خود را در مقايسه با ابتداي سال جاري از دست داده.

 

همچنين LG نيز كه ماه گذشته G Flex را عرضه كرد، در سه ماهه سوم سال جاري موفق به فروش ۱۲٫۱ ميليون تلفن هوشمند شده كه در مقايسه با ابتداي سال، رشد ۰٫۷ درصدي اين شركت و رسيدن به سهم ۴٫۸ درصدي را نشان مي دهد.

 

با توجه به آمار بالا به نظر مي رسد لنوو با اينكه فاصله زيادي با رقباي دست نيافتني اش (سامسونگ و اپل) دارد، اما سال خوبي را در پيش خواهد داشت. شما در مورد اين شركت چه فكر مي كنيد؟



نوع مطلب :

يکشنبه بیست و ششم 8 1392 14:10


درباره وبلاگ
در این وبلاگ آخرین اخبار مربوط به حوزه فناوری اطلاعات قرار خواهد گرفت.
پيوندهاي وبلاگ
صفحات جانبي
آمار وبلاگ
  • تعداد بازديد : 773027
  • تعداد نوشته ها : 1012
  • تعداد نظرات : 7
فرم تماس
نام و نام خانوادگي
آدرس ايميل
امکانات ديگر
کليه حقوق اين وبلاگ براي معرفي فناوري هاي روز دنيا محفوظ است
X