معرفي فناوري هاي روز دنيا
به سايت ما خوش آمديد

كمربند ايمني Beltbag نيز مانند كمربند ايمني با قفل فعال تنها براي سرنشينان عقب خودرو در نظر گرفته شده است.

 

مرسدس بنز در تلاش براي افزايش ايمني سرنشينان عقب خودرو، كمربند ايمنيتازه‌اي را طراحي كرده كه در هنگام تصادف مانند كيسه هوا عمل مي‌كند. افزايش حجم بخش نواري اين كمربند باعث مي‌شود از شدت ضربه ناشي از تصادم كاسته شود.

مرسدس بنز اولين‌بار از كمربند ايمني Beltbag در نمونه مفهومي ESF2009 رونمايي كرد؛ اما اين‌بار تصميم دارد اين كمربند ايمني را در طراحي و توليد خودروهاي لوكسي كه هنوز ناشناس باقي‌مانده‌اند، استفاده كند.

اين خودروساز آلماني پس از فورد دومين شركتي است كه به توليد كمربندهاي ايمني روآورده كه مانند كيسه هوا بر اثر برخورد پر از گاز شده و شرايط ايمن‌تري را براي سرنشينان فراهم خواهند كرد. كمربند ايمني Beltbag نيز مانند كمربند ايمني با قفل فعال تنها براي سرنشينان عقب خودرو در نظر گرفته شده است.

اين كمربند نيز مانند نمونه طراحي شده توسط فورد، به سادگي و درست شبيه كمربندهاي ايمني ديگري كه در خودروهاي متعدد مي‌بينيم، بسته مي‌شود؛ اما طراحي بخش نواري آن متفاوت است و از لايه‌هاي متعددي تشكيل شده كه مي‌توانند توسط گاز توليد شده به وسيله ژنراتور توليد گاز از يكديگر فاصله گرفته و حجم آنرا تا 3 برابر بيشتر كنند.

ژنراتور توليد گاز زماني وارد عمل خواهد شد كه حسگرهاي خودرو برخورد شديدي را در قسمت جلوي آن دريافت كنند. در اين صورت كمربند كه از گاز پر شده فضاي بيشتري را پوشش خواهد داد و مي‌تواند از قفسه‌سينه سرنشينان و اندام‌هاي داخلي آنها در برابر ضربه بهتر محافظت كند.

به اين دليل كه با استفاده از ماكت‌هاي كنوني امكان اندازه‌گيري ميزان كاهش شدت ضربه توسط اين كمربندها وجود ندارد، دايملر مدل‌هاي مجازي انساني را به كار گرفته تا به كمك آنها فشار بيومكانيكي ناشي از ضربه را ارزيابي كند. اين مدل‌ها پيش از اين براي ارزيابي عملكرد كمربند ايمني با قفل فعال كه هدف مشابهي را دنبال مي‌كند و براي بهبود ايمني سرنشينان در عقب خودرو طراحي شده، استفاده شده‌‌اند.

كارشناسان اين شركت مي‌گويند كيسه هوا مي‌تواند هنگام برخوردهاي شديد ايمني دو سرنشين جلوي خودرو را تأمين كند و به همين دليل آنها نيازي به اين كمربندهاي تازه ندارند. اين نمونه جديد به زودي در خودروهاي لوكسي كه كلاس آنها هنوز اعلام نشده، به كار گرفته خواهد شد.




نوع مطلب :

پنج شنبه بیست و پنجم 7 1392 17:12


درباره وبلاگ
در این وبلاگ آخرین اخبار مربوط به حوزه فناوری اطلاعات قرار خواهد گرفت.
پيوندهاي وبلاگ
صفحات جانبي
آمار وبلاگ
  • تعداد بازديد : 772973
  • تعداد نوشته ها : 1012
  • تعداد نظرات : 7
فرم تماس
نام و نام خانوادگي
آدرس ايميل
امکانات ديگر
کليه حقوق اين وبلاگ براي معرفي فناوري هاي روز دنيا محفوظ است
X