معرفي فناوري هاي روز دنيا
به سايت ما خوش آمديد

طي قسمت‌هاي اول، دوم و سوم از آموزش نرم‌افزار پركاربرد و محبوب Google Calendar، شما با نحوه كار كردن با اين نرم‌افزار را آموختيد. دوست داريم كه در اين بخش شما را با مواردي كه ممكن است براي اين نرم‌افزار جالب بنظر بيايد، آشنا سازيم. لازم به ذكر است كه آموزش Google Calendar به‌طور كامل در قسمت‌هاي پيشين به‌اتمام رسيده است.

Google_Calendar

  • ساخت Event به روشي متفاوت

پيش‌تر دانستيم كه براي ساخت يك Event، مي‌توان بر روي كليد Create در گوشه سمت چپ كليك كرد و يك Event ساخت؛ اما يك راه بسيار ساده‌تري نيز وجود دارد كه مي‌توان بوسيله آن، در هنگامي كه Event را ايجاد مي‌كنيد، زمان آن را نيز از قبل براي خود تعيين كنيد.

اگر براي مثال، نحوه نمايش تقويم گوگل خود را بر روي Week قرار دهيد، ۷ روز از هفته را در يك صفحه براي شما به‌نمايش مي‌گذارد. براي مثال، دوست داريد كه در روز دوشنبه، ما بين ساعت ۱۰ الي ۱۲ صبح براي خود يك قرار ملاقات را يادآوري كنيد. تنها كافيست كه موس خود را در ستون روز دوشنبه و در رديف ساعت ۱۰ صبح قرار داده، كليد موس را فشار دهيد و سپس آن را نگه داريد و تا ساعت ۱۲ آن را بكشيد؛ سپس رها كنيد!

1_create_event_quick

خواهيد ديد كه قسمت انتخاب شده به‌حالت آبي درمي‌آيد و پس از رها كردن كليد موس، از شما عنوان Event را مي‌خواهد. با وارد كردن عبارتي همانند «قرار ملاقات با آقاي موسوي» مي‌توانيد Event مورد نظر خود را ايجاد كنيد.

دقت كنيد كه تنظيمات Reminder آن بصورت پيشفرض از تنظيمات تقويم خود خوانده خواهد شد. در صورتي كه بخواهيد نوع يادآوري را تغيير دهيد، مي‌توانيد كه با ورود به Event و Edit كردن آن، نوع يادآوري را تغيير دهيد.

  • اضافه كردن تعطيلات رسمي كشور ايران به تقويم خود

شما با استفاده از تقويم گوگل مي‌توانيد كه تعطيلات رسمي در كشور جمهوري اسلامي ايران را به تقويم‌هاي خود اضافه كنيد. براي اينكار، از گوشه سمت راست وارد آيكون چرخ‌دنده شويد و سپس Settings را كليك كنيد.

روي سربرگ Calendar كليك كنيد و سپس روبروي عبارت Other Calendars، در سمت راست، روي Browse Interesting Calendars كليك كنيد.

2_add_iran_holidays

با انتخاب گزينه Subscribe مي‌توانيد تعطيلات كشور ايران به تقويم خود اضافه كنيد. درصورتي كه بخواهيد تعطيلات رسمي كشورهاي ديگري را نيز در تقويم خود داشته باشيد، مي‌توانيد از اين بخش نيز استفاده كنيد.

  • اضافه كردن تقويم ديگران به تقويم خود

درصورتي كه يكي از دوستان يا آشنايان شما، تقويم خود را بصورت Public منتشر كرده باشد، مي‌توانيد تقويم او را نيز همراه با خود داشته باشيد. كافيست كه در بخش Other calendars، آدرس ايميل او را وارد كرده، تا تقويمش به ليست تقويم‌هاي شما اضافه شود.

3_add_others_calendar

 

اين‌ها نكاتي بودند كه دانستن آن‌ها خالي از لطف نبود. اميدواريم كه نهايت استفاده را كرده باشيد.




نوع مطلب :

سه شنبه بیست و چهارم 4 1393 15:28


درباره وبلاگ
در این وبلاگ آخرین اخبار مربوط به حوزه فناوری اطلاعات قرار خواهد گرفت.
پيوندهاي وبلاگ
صفحات جانبي
آمار وبلاگ
  • تعداد بازديد : 772669
  • تعداد نوشته ها : 1012
  • تعداد نظرات : 7
فرم تماس
نام و نام خانوادگي
آدرس ايميل
امکانات ديگر
کليه حقوق اين وبلاگ براي معرفي فناوري هاي روز دنيا محفوظ است
X