معرفي فناوري هاي روز دنيا
به سايت ما خوش آمديد

مدت‌هاست كه شركت ال‌جي به دنبال قرار گرفتن در كنار توليدكنندگان بزرگي همچون اپل و سامسونگ است. در سال ۲۰۱۳ ال‌جي توانست با معرفي گوشي LG G2 در نيمه دوم سال توجه خريداران را به خود جلب نمايد. LG G2 علاوه بر امكانات و قابليت‌هاي منحصر به فرد ٬ از طراحي و جلوه‌اي منحصر به فرد نيز برخوردار بود. G2 با امكانات و طراحي خود ٬ حال و هواي خاصي را به فروشگاه‌ها داد و شرايط را براي ورود يك گوشي جديدتر و كامل‌تر براي امسال فراهم كرد.

در اين قسمت به نقد و بررسي گوشي جديد شركت اپل كه LG G3 نام دارد مي‌پردازيم.

LG-G3

 طراحي

شايد مهمترين فاكتور موفقيت ال‌جي در ساخت گوشي‌هاي سري G ٬ طراحي آن‌ها باشد. G3 نيز در اين زمينه حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد. البته به گفته بعضي از كارشناسان اندازه آن كمي از حد تعادل خارج شده است اما گوشي‌هايي با ديزاين حرفه‌اي و كاربرپسند و با اندازه‌هاي بزرگ‌تر خريداران خاص خود را دارند. طراحي قسمت پشتي گوشي بسيار زيبا و كاربرپسند مي‌باشد و به گونه‌اي است كه به راحتي در دست قرار گرفته و كاربر از نگه داشتن آن به راحتي خسته نمي‌شود.

LG G3 با داشتن صفحه‌اي ۵.۵ اينچي از بيشتر رقيبان خود بزرگ‌تر است؛ به عنوان مثال گلكسي اس ۵ از نظر طولي و عرضي از G3 كوچك‌تر است اما گوشي M8 طولي بيشتر از G3 و عرضي كمتر از آن دارد. G2 نيز با داشتن صفحه ۵.۲ اينچي از برادر جديد خود كوچك‌تر است. البته لازم به ذكر است G3 با داشتن حاشيه‌هاي بسيار نازك در اطراف صفحه نمايش ٬ انگار از رقيبان خود بزرگتر نيست.

upcoming-lg-smartphone-g3-with-octa-core-processor

LG-G3-Review-011

شركت ال‌جي وزن ۱۴۹ گرمي اين سري از اسمارت‌فون‌هاي خود را حفظ كرده و G3 با G2 هم‌وزن مي‌باشند. همچنين جنس بدنه G3 از پلاستيك است (بله پلاستيك). اما شركت ال‌جي اعلام كرده است كه  صفحه‌اي ضد خش و اثرانگشت در قسمت خارجي بدنه و همچنين يك لايه نازك فلزي نيز در آن بكار رفته است؛ پس نمي‌توان گفت فقط پلاستيك. در واقع بدنه G3 درخشش فلز موجود در خود را به همراه گرمي پلاستيك سازنده آن به ارمغان مي‌آورد.

همانطور كه در تصوير بالا مي‌بينيد ٬ دكمه‌هاي G3 در قسمت پشتي آن قرار گرفته‌اند. اين موضوع در صنعت امروزي اسمارت‌فون‌ها كمي عجيب به نظر ميٰ‌رسد اما با عادت كردن به آن متوجه خواهيد شد كه اين موضوع آنقدرها هم عجيب نيست و سرعت عمل شما را در استفاده از آن‌ها تا حد قابل توجهي بالا مي‌برد. دكمه‌ي آنلاك گوشي به خوبي كار مي‌كند و گفتني است كه دكمه‌هاي ولوم گوشي كم عمق و سطحي مي‌باشند.

اسپيكر LG G3 همانند گوشي گلكسي اس ۵ در قسمت پشتي تعبيه شده است با اين حال اگر دستگاه را در سطوح صاف قرار دهيد صدايش خفه نمي‌شود.

LG-G3-Review-019

صفحه نمايش

صفحه نمايش G3 يكي از مهمترين فاكتورهاي موفقيتش مي‌باشد. اندازه ۵.۵ اينچي اين صفحه نمايش٬ G3 را در بين رقيبان خود در سال ۲۰۱۴ يك قدم به جلو برده‌ است. البته گوشي اكسپريا  Z2 با صفحه نمايش ۵.۲ اينچي معرفي شده است ولي همين ۰.۳ نيز تفاوت قابل توجهي به وجود آورده است.

اما دومين فاكتور مهم اين صفحه نمايش IPS LCD ٬ رزولوشن آن مي‌باشد. G3 اولين اسمارت‌فون در جهان است كه با رزولوشن فوق‌العاده ۱۴۴۰* ۲۵۶۰ طراحي شده است. اين رزولوشن رامي‌توان QHD ناميد. بدين معنا كه هر تصويري بر روي آن باكيفيت‌تر و واضح‌تر ديده مي‌شود. ممكن است بپرسيد استفاده از QHD به جاي ۱۰۸۰p در اسمارت‌فون‌هايي به اين اندازه چه مزيتي دارد. در پاسخ مي‌توان گفت ٬ اين كار تاثير خاصي بر روي كيفيت و وضوح تصاوير مي‌گذارد. اما اين تاثير قابل مشاهده و محسوس نيست. 

البته اين تغيير ناگهاني در وضوح و رزولوشن تصاوير ممكن است فشار خاصي بر روي پردازنده و باتري بياورد و هنوز در اين مورد نمي‌توان مطمئن بود.

LG-G3-

LG-G3-vs-Oppo-Find7a-display-comparison

 رابط كاربري 

همانطور كه مي‌دانيد G3 مجهز به سيستم عامل اندرويد ۴.۲.۲ كيت‌كت است و در ورژن‌هاي پايينٰ‌تر اندويد در آن قابل اجرا نيستند. نكته مهم در اين قسمت ٬ رابط كاربري جديد دستگاه مي‌باشد كه شركت ال‌جي آن را متناسب با نياز‌هاي جديد و برنامه‌هاي متفاوت طراحي كرده است. اين رابط كاربري در عين سادگي از عملكرد خوبي برخوردار مي‌باشد.  با اين كه شركت ال‌جي در زمينه رابط كاربري تجربه و سابقه‌ي خاصي ندارد اما انصافا در G3 منوي مترو (UI) خوبي را طراحي كرده است.

lg-optimus-ui1

يكي از مهمترين ويژگي‌هاي G3 قابليت استفاده همزمان از دو برنامه در دو پنجره متفاوت مي‌باشد. بدين صورت كه كاربر حالت Dual Windows را فعال و دو برنامه‌ي مورد نظرش را جهت استفاده همزمان انتخاب مي‌كند. اندازه ۵.۵ اينچي صفحه نمايش به اين قابليت كمك بسياري كرده است. همچنين كاربران با ۳ الي ۸ مرتبه تاچ صفحه مي‌توانند گوشي را از حالت قفل صفحه خارج نمايند.

همچنين شركت ال‌جي برنامه جديدي با نام  Smart Notice را به عنوان دستيار كاربران طراحي كرده است. اين برنامه همانند siri و GooGle Now در كارهايي از جمله يادآوري فعاليت‌هاي مهم٬ ياداوري براي داشتن چتر در زمان‌هاي باراني ٬ جست و جو در اينترنت و نشان دادن نتايج مورد نظر و از اين قبيل كارها را برايتان انجام مي‌دهد.

پردازنده و حافظه

G3 داراي دو نسخه ۱۶ و ۳۶ گيگابايتي است كه هركدام به ترتيب داراي رم ۲ و ۳ گيگابايتي مي‌باشند. همچنين پردازنده‌ي ۲.۵ گيگاهرتزي و ۴ هسته‌اي آن سرعت قابل ملاحظه‌اي را به گوشي بخشيده است. همچنين دوربين ۱۳ مگاپيكسلي G3 براي عكس‌هايي با جزئيات دقيق و باكيفيت كافي مي‌باشد.

كيفيت تصوير G3:

20140607_155226




نوع مطلب :

سه شنبه بیست و چهارم 4 1393 15:20


درباره وبلاگ
در این وبلاگ آخرین اخبار مربوط به حوزه فناوری اطلاعات قرار خواهد گرفت.
پيوندهاي وبلاگ
صفحات جانبي
آمار وبلاگ
  • تعداد بازديد : 773261
  • تعداد نوشته ها : 1012
  • تعداد نظرات : 7
فرم تماس
نام و نام خانوادگي
آدرس ايميل
امکانات ديگر
کليه حقوق اين وبلاگ براي معرفي فناوري هاي روز دنيا محفوظ است
X